Thursday, August 4, 2011

Pencuri Di Bulan Puasa..



Assalamualaikum..hai kawan " selamat mnjlni ibadah puasa,semoga kita mndpt keberkatan-NYA..
Terima ksh pd yg sudi dtg ke blog LuKiSaN HaTi.. klau blh follow sekali ek..nk jugak tgk blog kwn " lain.. saya dh bnyk follow kwn" tp mrk msh blm follow blog saya, ermm mgkin blog ini tk menarik..saya pun tk pandai lg hiasi blog ini..dn msh belajar mngenainya.

Citer hari nie tentang pencuri.. ble bln puasa je dh start musim mencuri... Nak tahu , baru 2 hari puasa ,rumah aku dh kne ceroboh tp tak sempat pencuri tu msk dlm rumah.. cuma kt belakang rumah, abiz pagar rebah.. Yang dia curi periuk utk masak kenduri... tp dia tk sempat pulun semua periuk , sebab periuk tu jatuh,apa lg kelam kabut le pencuri tu lari.. ada lh beberapa periuk yg hilang tapi tudung periuk semua pencuri tu ambil... abiz lh cmner nk buat masak raya nanti.. time raya la duit nk keluar..ni nk beli periuk la ingat murah ke..? Ble raya..rumah aku ni ramai yg dtg 1 malaysia la kata kn..kne le masak bnyk tp periuk?????????nk kne beli lg....duit, duit...di mana kau duit?

Ingat tu jaga"jgn sampai rumah di masuki pencuri.. buka lampu belakang rumah..yg mana tempat gelap...tidur tu jgn tidur mati.. dgr"klau ade bunyi yg meragu kn... taw taw..
ok la jumpa lagi.. tata..



thanks! sebab baca like!like!

No comments:

Post a Comment