Tuesday, December 27, 2011

TiAdA LaGi......



Tiada lagi ....
Dirimu di sisiku lagi....
Tiada lagi....
Nyanyian puisimu sepi....
Kau pergi dariku.....
Kau tinggalkan aku....

Cintamu sehangat mentari....
Kasihmu seindah pelangi....
Aku perlukan cintamu....
Aku perlukan kasihmu....

Cinta kasih sayangmu....
Kan ku kenang selalu....
Senyum ,tangis ,tawa mu....
Sentiasa di hatiku....
Kau abadi dalam jiwa ku.....



thanks! sebab baca like!like!

Monday, December 5, 2011


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA ..
Pada yang sudi lawat Blog saya terima kasih...
Dan sila tinggalkn link utk saya follow anda....

Dua tiga kucing berlari,
Mana nak sama si kucing Belang,
Wahai kawan mari kemari..
Lawat Blog ku jgn tak datang...

hehehe hentam saja pantun ni :)

thanks! sebab baca like!like!

Sunday, December 4, 2011

Belenggu Sepi.....



Mengapa kau seksa hati ini....
Ku terbelenggu dalam kerinduan....
Mencari di manakah ketenangan....
Jiwa ku gelisah selalu.....

Apakah hari yang ku lalui ini.....
Akan terus begini sepi....
Seolah merantai hatiku.....
Beku dan membisu....

Ingin ku lolos hati dari penjara sepi....
Membina harapan baru.....
Dengan Nur kasih MU.....
Agar ku sedar,ku tidak keseorangan......



thanks! sebab baca like!like!

Tuesday, November 8, 2011

love photography



love photography love it!!








thanks! sebab baca like!like!

Thursday, October 27, 2011

MaWaR..


Mawar.....
Bau mu harum.....
Kelopak mu mekar indah......
Terpesona aku melihat mu.....

Tapi mawar kau berduri.....
Luka jari ku menyentuh mu....
Bukan ku tak hati-hati.....
Tapi duri melindungi mu....

Sungguh suci kau mawar......
Hanya indah di pandang....
Namun mekar mu tidak lama....
Sampai masa kau kan layu jua.




thanks! sebab baca like!like!

HaTi Mu....


Di wajah mu.....
Ku lihat kesedihan....
Di mata mu......
Ku lihat ada gerimis.....

Ku tahu hati mu terluka....
Seolah ku terdengar jeritan hatimu.....

Mengapa ada kata-kata nista terhadap mu.....
Sedangkan hati dan diri mu masih suci.....

Hindarkan lah kesedihan yang membaluti hati mu....
Hanya Tuhan yang mampu membalasnya......

Hidup ini penuh pancaroba....
Hadapi lah dengan tabah......
Moga hidupmu sentiasa di lindungi dan di rahmati Allah.


thanks! sebab baca like!like!

Wednesday, October 26, 2011

SeNyUmAn Mu......


Lembutnya angin menyentuh pipi.....
Terhurai rambut di belai bayu......
Renungan mata jauh mengimbau.......
Detik indah tentang senyuman.......

Senyuman yang kau beri.......
Senyuman yang bermakna.....
Senyuman yang mengusap bahagia......
Senyuman mesra terjalin indah......

Hanya kau dan aku yang tahu....

Bagai bulan jatuh ke riba...
Impian menjadi nyata.....
Kita bersama meniti pelangi......
Seiring mata bertentangan......
Terukir senyuman manismu di bibir.....

Berdua kita berlari,ingin bersama selamanya.....
Tanpa ku duga pelangi indah hanya seketika.....
Aku kehilangan mu,genggaman jemari terlepas jua .....
Kau dan aku terpisah jauh......
Tiada lagi senyuman mu di mata ku.....

Tersedar ku dari lamunan.....
Butiran jernih membasahi pipi....
Pedih mata ku di tiup bayu....
Yang membawa ku hanyut dalam kenangan.



thanks! sebab baca like!like!

Wednesday, October 19, 2011

Pantai Pengkalan Balak.

Suasana senja yang indah......
Jajarkan ke Tengah

thanks! sebab baca like!like!

NASI AYAM ,ROJAK CUCUR UDANG PENGKALAN BALAK .

Rojak cucur udang.

Nasi ayam.


Assalammualaikum buat pelawat blog ku ini....
Hari ni aku nak citer pasal makan... sebut je pasal makan tentu kite nak makan yang sedap-sedap je kan kan.... Ni aku nak beritahu kalau kauorg berkunjung ke MELAKA datang la kedai akak aku kt Pengkalan balak Masjid tanah dekat dgn pantai, berhadapan dgn Balai Polis... Kalau nk bercuti kt sna ,ade bnyk tmpt penginapan...ramai juga yg dtg dr jauh bercuti menikmati suasana indah pantai.. Kalau pasal makan bnyk kedai ade..pilih la yang mne berhajat.. Dan jga lpe ya dtg melaka cbe la rase nasi ayam dan rojak cucur udang yg laris kt kedai akak aku.. hari tu owg dr kementerian pelancongan dtg kt kedai akak aku taw. .dia kte tahun ni tema makanan nasi ayam.. Jadi kedai akak terpilih dlm undian nasi aym sebnyk 29 kedai semua.... terima ksh la yg tlh memilih nasi aym kedai akak aku ni hehe....



thanks! sebab baca like!like!

Thursday, October 6, 2011

Terguris Hati......


Tidak pernah ku menduga. . .
Dalam persahabatan ini. . .
Hanya aku yang benar-benar ingin berkawan. . .
Aku harap kita boleh berkongsi suka dn duka. . .
Bergurau senda, sayang menyayangi dgn ikhlas. . .

Tapi aku hanya kawan waktu di perlu kan. . .
Waktu senang aku tidak di peduli. . .
Tidak ada nama ku dalam senarai kawan terbaik mu. . .
Jadi siapa aku??????

Apa pengorbanan ku ini tak bererti. . .
Ku tahan kemahuan,semua ku beri pada mu . . .
Tak pernah kau bertanya khabar ku. . .
Kau pergi bersahaja. . .
Tanpa merasa aku berkecil hati. . .

Dari jauh aku melihat . . .
Kau gembira bersama kawan terbaik mu . . .
Kini ku mengerti hati budi mu. . .
Dan aku jua bukan yang terbaik.




thanks! sebab baca like!like!

Winter Sonata -From the beginning until now (KoreAn verSion)


thanks! sebab baca like!like!

Wednesday, October 5, 2011

Luahan Jiwa....



Letih tak berdaya . . .
Langkah kaki ini. . . .
Semangat jiwa rapuh. . . .
Tak seteguh dulu. . . .

Ku pertaruhkan keringat . . . .
Demi kebahagiaan mu. . . .
Biar aku terkorban dalam pengharapan. . . .
Dan engkau kan kembali senyum . . . .
Tiada lagi kegusaran di hati. . . .

Tatkala itu aku bersyukur kejayaan mu . . . .
Titisan air mata mengalir di pipi . . .
Betapa bahagianya dirimu sehingga aku di lupakn . . .
Persis aku tak pernah wujud di sisi mu . . .

Ku rangkaikan doa buat mu . . .
Walau apa pun terjadi tanpa ku lagi . . .
Moga kau berbahagia selalu . . . .
Ku teruskn jua perjalanan hidup yg penuh liku ini . . . .
Walau aku bersendirian.




thanks! sebab baca like!like!

Wednesday, September 28, 2011

Tak De Mood.......


Demam ,,,,,,,da lme tak conteng-conteng ni....ermmm , grrrrrrr ...... demam jd tucen pulak da.. ish ish ish auta lbh....hehehe..... tapi betol ni demammmmm..

thanks! sebab baca like!like!

Tuesday, September 6, 2011

KeNaNgAn TeRiNdAh...





thanks! sebab baca like!like!

MeMoRi RiNdU Ku. . .


Rindu dan sayang ku. . .
Bagai pantai yang setia. . .
Walau sesekali badai melanda. . .
Ku pertahankan kasih kita. . .

Biar pasir berubah. . .
Tapi pantai tetap setia menanti. . .
Sayangku, walau kita sering terpisah. . .
Kesetiaan ku usah kau ragu. . .

Dari jauh ku merindui mu. . .
Pada angin ku bisikkan . . .
Perasaan hati ku terhadap mu. .
Setia lah padaku. . .

Senyum dan tawa mu. . .
Sentiasa di hati ku. . .
Tak mungkin dapat ku lupa kan. . .
Setiap waktu ku merindui mu.




thanks! sebab baca like!like!

SALAM AIDILFITRI....


Assalammualaikum..
Aduhai.......dah lame tak pot pet kt blog aku ni...kadang" malas ar nk conteng"ni... Kite masih dlm raye lagi kn.. kesempatan ni aku nak ucapkn Slmt hari raye pada kawan" lau ade salah dan silap harap di maaf kn... dan terima kasih pd yg sudi singgah blog Lukisan Hati ni... harap member semue sihat walafiat....mam kueh raye jgn lpe bismillah....hehe....mintak mak kueh sepotong,saya mahu makan kerna pewot kosong..... SELAMAT HARI RAYAAAAAAA... hehe



thanks! sebab baca like!like!

Tuesday, August 9, 2011

NEGARA KU MERDEKA.....



Pada tarikh 31hb Ogos ini ramai yg sudah merancang brbagai program utk mghabiskn cuti umum pd hri itu. Ada yg mnrancang hendak mlawat tmpt" peranginn,brkelah atau menonton wayang brsme keluarga, teman" atau kekasih. Nampaknye tarikh keramat ini tak membawa pngertian ygbsr pd para remaja hri ini. klau d tanye berape tahun negara kite sudah merdeka, dh tentu rmai yg teragak" utk menjwb termasuk aku ini....klau d sergah trus lpe....hehehe aku ni ade penyakit lpe"....itu cth slh satu alasannye...sbnrnye tknk ambil tahu.....kn,kn, Bkn mudah utk kite mncpai kemerdekaan. Datuk nenek kite berjuang menuntut kemerdekaan dri penjajah barat dn mnjdikn negara kite sebuah negara yg berdaulat. Kite harus peka dn mnghargai pengorbanan mereka, yg mmbuat kn kite blh hidup dgn aman dn makmur.
Mari lh kite sme"mengingati tarikh keramat ini dn menghyti pengertiannye.

Bulan Ogos ini juga adalh ulang tahun teman"ku Qistina Batrisya 8.8. Gadizfm 10.8 dn jge aku pd 12.8 ini. Semoga panjang umur ,dn d murahkn rezeki..InsyaAllah...



thanks! sebab baca like!like!

Saturday, August 6, 2011

Hobi aku....




Nak citer tntg hobi pulak....Aku mmg minat brkaitan tntg seni ni. Lebih"lagi lukisan ..Aku dh bnyk melukis potret,mnggunakn pensel..tp lukisan tu smue dh rosak sbb aku tak simpan dgn baik..dh jd kuning , dn comot.. Lukisan aku tak lh cantik, blh d katakn aku pelukis pemalas...lukisan tk prnh siap 100% .. tang rambut je aku mls nk lukis...ala kadar je hehe... Mula"melukis, aku mesti lukis mata dlu, pastu kening,hidung dn seterusnya la.... Dari dlu sampai skrg aku melukis ,pensel" yg aku gna kn ,aku simpan dlm pencel box Milo hehe...dh lme tau pencel box tu,free dpt hadiah beli Milo... kau ade....hehe..
Jom tgk gambarnya ye... tapi aku melukis hanya sekadar hobi je, aku bkn pelukis pro.. setakat conteng tu blh lh... hah kawan"nk tk akulukis wajah kamu... Apa tunggu lagi hntr kn gambar yg jelas tuk mata aku yg rabun ni teliti... hehe dh jd iklan pulak...haha..
Wokey kita jumpa lagi..hrp ada yg sudi lawat blog Lukisan hati..



thanks! sebab baca like!like!

Thursday, August 4, 2011

Pencuri Di Bulan Puasa..



Assalamualaikum..hai kawan " selamat mnjlni ibadah puasa,semoga kita mndpt keberkatan-NYA..
Terima ksh pd yg sudi dtg ke blog LuKiSaN HaTi.. klau blh follow sekali ek..nk jugak tgk blog kwn " lain.. saya dh bnyk follow kwn" tp mrk msh blm follow blog saya, ermm mgkin blog ini tk menarik..saya pun tk pandai lg hiasi blog ini..dn msh belajar mngenainya.

Citer hari nie tentang pencuri.. ble bln puasa je dh start musim mencuri... Nak tahu , baru 2 hari puasa ,rumah aku dh kne ceroboh tp tak sempat pencuri tu msk dlm rumah.. cuma kt belakang rumah, abiz pagar rebah.. Yang dia curi periuk utk masak kenduri... tp dia tk sempat pulun semua periuk , sebab periuk tu jatuh,apa lg kelam kabut le pencuri tu lari.. ada lh beberapa periuk yg hilang tapi tudung periuk semua pencuri tu ambil... abiz lh cmner nk buat masak raya nanti.. time raya la duit nk keluar..ni nk beli periuk la ingat murah ke..? Ble raya..rumah aku ni ramai yg dtg 1 malaysia la kata kn..kne le masak bnyk tp periuk?????????nk kne beli lg....duit, duit...di mana kau duit?

Ingat tu jaga"jgn sampai rumah di masuki pencuri.. buka lampu belakang rumah..yg mana tempat gelap...tidur tu jgn tidur mati.. dgr"klau ade bunyi yg meragu kn... taw taw..
ok la jumpa lagi.. tata..



thanks! sebab baca like!like!

Sunday, July 31, 2011

SALAM RAMADHAN





thanks! sebab baca like!like!

Friday, July 29, 2011

Dorian... ish,ish..

Kelakar buah dorian nie cm ape ek? hehehe



Nie citer sal buah dorian la.. skang musim dorian kn... G mne"nmpk owg jual dorian melambak...ish3. Buah dorian nie bau dia kuat leh terangkat idung cm cencurut ..hek hek.. Dorian nie mcm"leh kite wat, bubur dorian kcg ijau,inti kueh koci,inti kueh pau,,nk kte kn smue kueh kne seman buah dorian nie...naik loya tekak aku.. Maklum la dorian ni bermusim..abiz musim tk de le...klau nk cium bau ,kt tempoyak lh yg tggl...hekhek...aiskrim dorian pun de taw.. skang ni kilang"aiskrim tgh sibuk wat stok aiskrim dorian kn kn..nth"dorian busuk pun dia lebur skali..asal kn de bau dorian..hekhek..
Dorian,dorian...mkn dorian , kentot bau dorian, sendawa bau dorian...
Mcm-mcm la...... :P

thanks! sebab baca like!like!

Thursday, July 28, 2011

BoLa,BoLa...


Aslmlkm...kowang minat tak tgk bola .Aku klau melibatkn pasukan Malaysia lwn negara lain , aku tgk ar. Klau setakat dlm negeri sndri, mls la.. Semalam Malaysia vs Singapore... fuh wlaupun malaysia tk dpt klykn dlm piala dnia..kite patut bangga sbb tk gune pemain import cm singapore... kn kn.. Malaysia ttp hebat sepatutnye kite blh klh kn singapore.. Bola punye pasal,aku frust gak la malaysia kecundang, kowang nk tahu, naseb bek aku tk tendang t.v taw....hek hek...Apa pun aku tetap sokong pasukan kite MALAYSIA.
MALAYSIA BOLEH.
hekhekhkek..

thanks! sebab baca like!like!

Tuesday, July 26, 2011

RiNdU_Ku..... :)



Aku msh lagi mnghimpun segala kenangan lalu. . .
Ku abadikn bersama sebuah rindu utk mu. . .
Aku tak punya apa-apa. . .
Utk ku persembahkn sebagai bukti kasih syg ku. . .

Selama ini aku menjadi seorang penunggu sepi . . .
Menanti tibanya sinar fajar. . .
Setelah aku berada di tengah mlm yg pekat menghitam. . .
Kau datang bagai cahaya yg menyinar hatiku. . .

Yang selama ini mengharapkn sebuah ketulusan dn keikhlasan. . .
Tapi mengapa kini kau menjauhi aku. . .
Katakn lah apa yang tersirat di hati mu. . .
Semoga aku mengerti.

thanks! sebab baca like!like!

Monday, July 25, 2011

Suka dn duka...


ASSALAMMUALAIKUM...sahabat...

Dalam kehidupan ini, mcm"masalah atau rintangan yg kita tempuhi. Kdg" masalah yg dtg kita mampu atasi..tapi ade mse nye kita tk dpt mengawal emosi dn jd tk menentu.. Yang penting
kita perlu bersabar dn bertenang. Satu cre,klau aku pulak, aku ske bce buku motivasi..ble bce semangat aku mle jd kuat balik hehe mcm gimau aummmm....
Kata dlm buku tu..

"Sesungguhnya brsme ksusahan ada kmudahan, Slps cucuran airmte akn muncul sbuah senyuman, dan slps mlm akn mnjelma siang. Awan duka akn berselerak dn berpencar, mlm"pekat menjadi terang,kmalangan akn slesai dn derita akn berakhir, kerana Allah s.w.t mnjanjikn demikian.

Hari esok akn mnghapus smua mimpi buruk,mngusir smua ksedihan, dn mnggantinya dgn canda dn tawa.

mcm nie :D :) ;) hehehe

thanks! sebab baca like!like!

_SEMBILU___



Dari kejauhan ini. . .
Ku titip bicara sendu. . .
Bukan ku tak sudi. . .
Bukan ku menjauhkn diri. . .
Aku bagai tersusuk duri sembilu. . .
Pedih luka ku. . .
Menahanku mendekatimu. . .

Aku terasing dalam sepi. . .
Mencari bahagia dalam duka. . .
Namun tidak ku temui. . .
Hanya wajah-wajah bengis . . .
Mengekori ku . . .
Sambil berkata padaku. . .
"Jangan engkau mendekati dia!!!!
Engkau renung diri mu sendiri!!!!
Apa kau layak????

Kesedihan ini merantai diriku. . .
Tak siapa yang memahami. . .
Keluh kesah. . .
Ku redam ke dasar hati.



thanks! sebab baca like!like!

Wednesday, July 20, 2011

Cak,cak...





thanks! sebab baca like!like!

Sunday, July 17, 2011

Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia


thanks! sebab baca like!like!

Wednesday, July 13, 2011

Conteng je......


Assalamualaikum...
Dah lme tak conteng" kt blog ni..cm biase la bermonolog je... Kdg"boring gak nk coret"ni... tk de isi kosong je..sape nk bce ek... Kebanyakkan blog member smue bagus ade info yg blh d kongsi bersama..ermm tk mcm blog aku. Aku rindu ar dgn kwn"kt blogekpresi dlu...kt situ aku mula mengenali sahabat maya.. aku hrp mereka smue baik"je.. ntah mrk ingat tak aku ni. Pening ar kepala aku......malas nk sambung lagi.. .
Takpe ble mood aku ok, aku coret lagi. :)
Wassalam..


thanks! sebab baca like!like!

Monday, July 11, 2011

Sudirman - Salam terakhir


thanks! sebab baca like!like!

Monday, June 20, 2011

stings - seandainya tuhan mengizinkan


thanks! sebab baca like!like!

Sunday, June 19, 2011

KeSuMa RiNdu.........



Andai ku punya waktu....
Ingin ku bersamamu selalu.....
Andai ku punya waktu....
Ingin ku menyayangi mu selalu.....

Andai ku punya waktu....
Ingin ku menangis,ketawa bersamamu lagi...
Andai ku punya waktu....
Ingin ku ulang semula saat indah bersamamu....

DAN

Andai ku punya waktu utk semua itu...
Takkan ku biar,waktu itu berlalu begitu saja...
Seandainya Tuhan mengizinkannya.


thanks! sebab baca like!like!

Wednesday, June 15, 2011

AuRa....



Lihat lah mentari pagi
Itu lah sinarku menerangi kelam mu
Lihat lah sang rembulan di teman bintang
Itu lah cahaya ku yang menerangi malam mu

Lihat lah sang pelangi
Itu lah akan mewarnai hati mu yang suram dan sepi
Aku kan sentiasa di sisi mengiringi mu
Seperti sang bayu.....
Ungkai resah mu,lepaskan rindu mu
Di situ ada AKU.

thanks! sebab baca like!like!

Ella Sepi Sekuntum Mawar Merah


thanks! sebab baca like!like!

Tuesday, June 14, 2011

JaNgAn PaNdAnG,,,,,,,





thanks! sebab baca like!like!

Monday, June 13, 2011

Dan Sebenarnya(lirik)-Yuna


thanks! sebab baca like!like!

BICARA MU..



Ku jejaki bayangan mu...
Walau tercalar hati ini...
Ku lihat dirimu....
Di setiap bicara mu itu....

Apakah ini hanya lamunan ku...
Atau benar ku lihat diri mu...
Mungkin kerana rindu ini...
Aku sering berilusi tentang diri mu..

Mengapa aku harus begini?
Sukarnya menerima sebuah.......
kenyataan.............


thanks! sebab baca like!like!

Friday, June 10, 2011

ntah...


Hari ini
Ku sedari
Nilai cinta mu
Aku bukanlah insan istimewa di hati mu
Tapi dia sungguh bererti dalam hidup mu
Itu lah pilihan mu
Dan kini aku terpaksa melangkah pergi
Memberi ruang kau dan dia
Mengecapi bahagia
Agar tiada lagi duka di hati mu.....


thanks! sebab baca like!like!

Thursday, June 9, 2011

NAMUN KU PUNYA HATI.....


Dalam kegelapan ini
ku mencari pengertian nilai kasihmu
Apa ertinya setia?
Apa ertinyanya ikhlas?
Apa ertinya jujur?
Apa ertinya cinta?
Cintamu padaku...

Bahasa jiwa merungkai rahsia hati
Tak mampu mmendam kocakkn dlm hati
Akhirnya di dada maya
Bersyair segala rahsia.


thanks! sebab baca like!like!

Impossible by Shontelle Lyrics


thanks! sebab baca like!like!

Tuesday, May 31, 2011

Zivilia Band - Aishiteru (With Lyrics).flv


thanks! sebab baca like!like!

Wednesday, April 6, 2011

ANALISA - Lakaran Cinta Suci


thanks! sebab baca like!like!

YaNg TeRiNdAh HaNyA SeMeNtArA.......


thanks! sebab baca like!like!


thanks! sebab baca like!like!

Tuesday, April 5, 2011

Cinta Sejati PUTRA


thanks! sebab baca like!like!

SuArA HaTi......


thanks! sebab baca like!like!

erkkkkkkkk


thanks! sebab baca like!like!

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu


thanks! sebab baca like!like!

Monday, April 4, 2011

NTAH LA.....

Assalamualaikum.....
Nak citer pe ek ek.....aku x pandai nk citer,membebel tau la...hehe dah mcm otak senget aku ni... Bermula satu kisah.....Pada suatu hr fuh alamak citer ni mmg x menarik tp rse cm nk tarik rambut je.... Aku kn paling ske lau memandu kete laju lg laju,lg syok .. Lau ade mslh kt kepale ni nk thu smue nye terbang di bawa arus angin yg msk melalui tingkap kete...... fuh .Dlm aku syok memandu tu,adalh satu kete tu potong 4 buah kete di blkg kete aku.... lopas tu dia nk mmotong kete aku pulak,padahal dpn aku kete berderet dn jln brtentang ade sebuah kete hampir sampai.. Aku ingat dia nk potong kete aku jugak, ake brek dn himpit ke sblh kiri jln nk bgi kete dia lepas. Laju giler dia pandu.. tp dia pn brek jugak, takot x lepas la tu nmpk cm hebat..tp takot pulak mati katak.. Org cm ni la yg menyusahkn pengguna jln raya yg lain. Sbb tu la kemlngan selalu brlaku yg x brslh mnjadi mangse... nth ape-ape la diowg ni ek ek ek...ikut ske dia je nk mampos g la mampos sendri ni nk libatkn owg lain pulak... ermmmm kau owg bce ni ade x rse nk tarik rambut hehehe..... tu jer citer aku kali ni...... Aku dah ckp citer ni x menarik pn tp blh la d i kongsi brsme pengalmn aku ni ek ek ek ...... k jmpe lg ......
Wassalam.

thanks! sebab baca like!like!

Sunday, April 3, 2011

Yantzen - Meniti Suratan


thanks! sebab baca like!like!

Monday, March 28, 2011

Kau Ku Rindukan - Gingerbread


thanks! sebab baca like!like!

PaStI...


Di kala resah itu hadir . . .
Ku cuba menyapa senyum. . .
Agar duka ku bisa di kuburkn. . .
Namun aku tak sanggup. . .
Menyaksikn kegagalan ku. . .
Tertulis di nesan percintaan. . .

Aku tak mampu. . .
Berlari sendirian di pantai hati. . .
Yang tiada penghujungnya. . .
Sesungguhnya laut seperti aku. . .
Tersenyum kaku melihat ombak. . .
Megah menyapa pantai. . .

Sesekali aku harus melihat realiti. . .
Merenung madah bingkisan pujangga. . .
Sesungguhnya cinta itu misteri. . .
Ia datang dan pergi dengan sendiri. . .
Pasti.

thanks! sebab baca like!like!

EnTah Pe-pe je aku Ni.............


Tertinggal satu perkataan sbnrnye gini.------->Sedangkn aku TAK layak utk mu...
ermmmmmm npe dia xpeduli pd aku ni...malu nk tegur lau org x peduli ni......same sprti melukut di tepian gantang......sob,sob,sob.................

___
_____
_______
________Terima kasih krn follow blog sz.....xde ape-ape yg menarik di sni......Cme aku dn diriku.........


thanks! sebab baca like!like!

HaNyA DiRi Mu....


Kasih. . .
Sejenak ku mengelamun. . .
Tentang dirimu dan kisah silam mu. . .
Hati ku menjadi sayu. . .
Ku mahu hati mu tabah. . .
Ku ingin merawat luka di hati mu. . .
Tapi apakah ku mampu?
Sedangkan diriku layak utk mu. . .

Kasih. . .
Walaupun kita berjauhan. . .
Resah rindu ku ini hanya utk mu. . .
Setiap detik yg berlalu. . .
Diri mu abadi dlm kenanganku. . .
Ku ingin bersama mu selalu. . .
Adakah diri mu jua begitu?
Atau sekadar simpati. . .

Namun apa jua yg terjadi. . .
Diri mu ku kenang . . .
Diri mu ku sayang. . .
Dan ku rindu selalu.




thanks! sebab baca like!like!

Sunday, March 27, 2011

Madah Berhelah - Ziana Zain


thanks! sebab baca like!like!

Haleeda - Setia Kasih Lirik HD


thanks! sebab baca like!like!

TeMaN.....


Bicara mu sendu pilu..
Sayu di hati melukai mu..
Tapi pergi ku satu..
Kan datang nanti mungkin beribu..
Kan lebih baik dari ku..
Kan terubat sendu mu..
Kan hilang duka mu..

Hilang ku tak kn terkurang pada mu..
Masih ada yg sayang..
Hadir ku tak diundang..
Pergi ku jangan di halang..
Hilang satu bintang...
Kan hadir beribu bintang...
Tapi kau tetap teman...
Selagi hayat di kandung badan.

thanks! sebab baca like!like!

Thursday, March 24, 2011

SeKaDaR CoReTaN......MEMORI.



Andai bisa ku ukir wajah mu di dlm minda ku buat selamanya. Sudah pasti akan ku abadikn segalanya sebagai penawar rindu dn pengubat sepiku. Aku masih lagi seperti dahulu. Ketahui lah aku tetap aku. Dengan cintaku yg satu ini. Ku abadikn hanya utk dirimu. Selagi terdaya mata ini utk menatap terbitnya sang mentari. Maka selagi itulh kesetiaan dan kejujuran cintaku ini,ku abadikn hanya utk dirimu. Diriku amat menghargai segala pengorbanan mu selama ini. Semoga cintaku kn tetap teguh di takhta hati mu. Harapan ku dirimu mengerti tentang hati, jiwa, perasaan dan cinta ku ini.




Aku ek, ek, poyo ek, ek........hehehe...
jumpe lagi mnggu ini.......entah ape-ape ler...

thanks! sebab baca like!like!

AkU MeNcArI BaHaGia..



Dalam waktu yang panjang...
Aku kehilangan bahagia...
Ku cuba melukis bahagia sendiri...
Ku cuba tersenyum dalam keriangan...

Apakah aku benar-benar bahagia?
Apakah aku benar-benar keriangan?

Aku tak mampu lakukn semua itu...
Senyum pun dalam tangisan...

KERANA

Aku bukanlah pelukis bahagia...
Aku bukanlah seorang pengharap keriangan...

Itulah hakikat diriku...
Kerana aku adalah aku.

thanks! sebab baca like!like!

TiKa DaN SaAt InI..



Tika dan saat ini
Ku mengerti....
Mengapa kau lukakan hati ini

Tika dan saat ini
Ku mengerti....
Apa yang kau inginkan

Tika dan saat ini
Ku lihat keinginan mu menjadi kenyataan

Dan..

Tika dan saat ini
Air mata ini mengalir....
Kesetiaan ku di balas dengan kepalsuan.

thanks! sebab baca like!like!